Přednášející a hosté

Home > Doprovodný program > Konference Bollywood (R)evolution > Přednášející a hosté

Amandine D’AZEVEDO

Autorka dvou diplomových magisterských prací o indickém komerčním filmu na pařížské Sorbonně (Sorbonne Nouvelle – Paris 3), Amandine D’Azevedo pokračuje v doktorských studiích a rešerších v rámci připojeného ústavu IRCAV (Výzkumný ústav filmové a audiovizuální tvorby). Téma její doktorské práce je reprezentace a cirkulace mýtů v soudobé indické filmové tvorbě. Spolupracovala na novém vydání Slovníku filmové tvorby pod vedením Jean-Loupa Passeka a na kolektivním díle Théorème zaměřeném na filmový průmysl v Indii. Spolupracuje s redakcí časopisu Les Cahiers du Cinéma.

Térésa FAUCON

Térésa Faucon učí filmovou estetiku a vzájemnost tance, soudobého umění a filmové tvorby na pařížské Sorbonně (Sorbonne Nouvelle – Paris 3). Je autorkou řady odborných publikací v časopisech Cinémathèque, Cinéma, 1895, Vertigo, ArtPress a knih věnovaných filmové tvorbě (Cent ans de cinéma français, ADPF, 1996 a Penser et expérimenter le montage, Presses Sorbonne Nouvelle, 2009) či malbě (Turner, Flammarion, 2004).

Marie PRUVOST-DELASPRE

Doktorandka na pařížské Sorbonně (Sorbonne Nouvelle – Paris 3), Marie Pruvost Delaspre se od magisterských studií zabývá historií průmyslu animované tvorby, což je zároveň tématem její doktorské disertace pod vedením profesora Laurenta Cretona, v rámci IRCAV. Od roku 2010 studuje také japonštinu na tokijské universitě Keio. Marie Pruvost Delaspre učí na Sorbonně, na fakultě Filmové a audiovizuální tvorby (Cinéma & Audiovisuel) a přispívá do časopisu Les Cahiers du Cinéma.

Ludmila VOLNÁ

Ludmila Volná učí a věnuje se výzkumu indické anglofonní literatury na Karlově univerzitě, na Université Paris-Est a Université de Rouen. Výsledky své práce publikovala v desítkách článků ve vědeckých časopisech a knihách a prostřednictvím zvaných přednášek a příspěvků na mezinárodních konferencích v USA, Indii a v celé řadě evropských zemí, např. na University of Michigan (Ann Arbor), Oxford University, Universität Heidelberg, University of Kerala (Indie). Působí rovněž v poradních, nebo statutárních výborech vědeckých časopisů, mezinárodních konferencí a vědeckých asociací, např. Indian Association for Commonwealth Literature and Language Studies.

Jitka de PRÉVAL

Bývalá ředitelka Českého centra v Paříži, Jitka de Préval mění orientaci. Magisterská studia na pařížské Sorbonně (Sorbonne Nouvelle – Paris 3) ukončila diplomovou prací na téma (R) evoluce ve filmových adaptacích Devdase. Ve výzkumu indického filmu pokračuje v rámci doktorských studií prací zaměřenou na historii filmového studia R.K. Films & studios. Je dlouholetou dopisovatelkou českého tisku (MFDnes, Reflex, Sanquis) a v roce 2010 se podílela na kolektivní publikaci pod vedením Myriam Soumagnac Paris-Prague : Voyage musical en compagnie de Guy Erismann, která vyšla v nakladatelství Delatour France.

Nasreen Munni Kabir

Nasreen Munni Kabir se narodila v Hyderabadu v Indii, dnes žije v Londýně. Je režisérkou a producentkou dokumentárních filmů a zároveň autorkou knih zabývajících se indickou kinematografií. Z knih jmenujme například: Guru Dutt, život ve filmu (OUP, Indie, 1996), Talking Films/Talking Songs ve spolupráci s Javedem Akhtarem (OUP, Indie 1999/2005), Bollywood – příběh indického filmu (Channel 4 Books/ PanMacmillan, 2000) Váš Guru Dutt (Roli Books, 2004) a mnoho dalších. Natočila mnoho úspěšných dokumentů pro televizní stanici Channel 4 (UK): Následuj hvězdu (Amitabh Bachchan), Lata s jejím hlasem (1991), Jak natočit bollywoodský film (1999), Jak prorazit v Bollywoodu (2000) a Vnitřní/Vnější svět Shah Rukh Khana (2005, Channel 4/Red Chillies). V roce 1999 získala cenu Asian Womens’ Achievement Award za její práci. Už 27 let spolupracuje s Channel 4 TV a podílí se tak významně na šíření povědomí o indickém filmu ve společnosti.

Charles TESSON

Filmový kritik a historik Charles Tesson je zároveň mimořádným profesorem na pařížské Sorbonně (Sorbonne Nouvelle – Paris 3), kde učí estetiku a dějiny filmové tvorby východních neevropských kinematografií, především čínské, japonské a korejské. Je autorem řady publikací zaměřených na filmovou tvorbu, například monografie Satyajit Ray, která vyšla v nakladatelství Cahiers du Cinéma en 1992. Charles Tesson spolupracuje řadu let s časopisem Les Cahiers du Cinéma, jehož byl po několik let šéfredaktorem. V roce 2011 byl jmenován do funkce předsedy výběrové komise Týdne kritiky mezinárodního filmového festivalu v Cannes.